تجهیزات فشار ضعیف

سوئیچ سلکتور

Selector Switch

سوئیچ سلکتور

زیمنس یک شرکت چند ملیتی آلمانی است که مقر آن در مونیخ است و توسط ارنست ورنر زیمنس در سال 1847 تأسیس شد. این کمپانی بزرگترین شرکت تولیدی صنعتی در اروپا است. شرکت تامین صنعت رامان به عنوان نمایندگی زیمنس و تامین کننده  محصولات این کمپانی می باشد، جهت دریافت مشاوره و خرید محصولات زیمنس با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در ادامه به طور کامل به بررسی این محصول می پردازیم.

کلید سلکتور چیست؟

سلکتور سوئیچ‌ها جایگزین مناسب برای سوئیچ‌های ضد خرابکاری هستند، زیرا این دستگاه به چیزی بیش از روشن و خاموش کردن نیاز دارد. هنگامی که به بیش از یک گزینه کنترلی نیاز باشد، یک کلید سلکتور لازم است، به عنوان مثال، سوئیچ باید برای مدت زمان مشخصی روشن شود یا زمانی که روشن است نیاز به تنظیم روی یک گزینه خاص دارد. کلیدها جلوی یک پانل قرار دارند و به راحتی می توان مشاهده و لمس کرد.

سوئیچ های سلکتور به عنوان یک واحد کامل (بلوک ترمینال) فهرست می شوند، به این معنی که کلید سکلتور یک بلوک کامل است (شامل محرک سوئیچ سلکتور، بلوک تماسی و یقه ثابت) که نصب آن را آماده و آسان می کند. این کلیدها را نباید با دستگیره های چرخشی یا رمزگذار اشتباه گرفت، زیرا سوئیچ های Selector یک سوئیچ کامل برای نصب پنل هستند.

 


کلید چرخشی چیست؟

 کلیدی است که در آن هنگام چرخش اسپیندل در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت، کنتاکت‌ها و اتصال تغییر می‌کنند.

سوئیچ سلکتور دستی خودکار چیست؟

جای فشار دادن یک دکمه با چرخاندن یک دستگیره کار می کنند. سوئیچ سلکتور بسیار رایج، کلید MAN-OFF-AUTO است. روی پانل نصب علامتی وجود دارد که نشان می دهد MAN مخفف Manual  و AUTO مخفف Automatic است.

کلید چرخشی 3 حالته

این دسته دارای سه حالت موقعیت است، زمانی که دسته را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخانیم.

کلید چرخشی دو حالته

این نوع از کلید دارای دو حالت موقعیت است، زمانی که دسته را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخانیم.

تفاوت بین سوئیچ سلکتور و کلید فشاری:

سلکتورها بر اساس یک اصل کلی کار می کنند. آنها شامل یک کلید انتخاب ساده در جلوی پانل، و طیف گسترده ای از ترکیبات بالقوه کنتاکت، در داخل محفظه هستند. تفاوت عمده بین کلید سلکتور و دکمه فشاری در این است، برعکس دکمه فشاری که دارای یک صفحه بوده و هر دو پیستون کنتاکت را همزمان به پایین فشار می دهد، سوئیچ سلکتور دارای یک بادامک چرخشی با برجستگی ها و تخت است که اجازه می دهد پیستون ها را به طور مستقل به کار بیندازند


انواع کلیدهای سلکتور

در طیف گسترده ای از رنگ ها، شکل ها و مواد موجود هستند. لذا کلید سلکتور می تواند پلاستیکی یا فلزی باشد. همچنین قطر نصب می تواند از 16 میلی متر تا 30 میلی متر متفاوت باشد.

سوئیچ سلکتور دسته کوتاه:

این دسته از سوئیچ ها دارای دسته کوتاه است. بنابراین از نوع معمولی و همچنین از نظر قیمت ارزان تر است.

سوئیچ سلکتور دسته بلند:

مدل دسته بلند برای دسترسی آسان است. چرا که به راحتی می توان آن را فعال کرد. البته این مدل گرانتر از یک کلید انتخاب دسته کوتاه است.

سوئیچ سلکتور کلید:

اینجا با استفاده از کلید برای مسائل مربوط به ایمنی استفاده می شود. کلید را می توان در موقعیت های مختلف خارج کرد و با برداشتن آن هیچ کار دیگری نمی توان انجام داد.

سوئیچ سلکتور روشن:

سوئیچ سلکتور روشن دارای یک عنصر لامپ برای روشنایی است. این باعث صرفه جویی در فضا و هزینه می شود و دو عملکرد را در یک اپراتور ترکیب می کند.

 

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *