تجهیزات فشار ضعیف

کلید هوایی زیمنس

کلید هوای زیمنس

کلید هوایی زیمنس:

زیمنس یک شرکت چند ملیتی آلمانی است که مقر آن در مونیخ است و توسط ارنست ورنر زیمنس در سال 1847 تأسیس شد. این کمپانی بزرگترین شرکت تولیدی صنعتی در اروپا است. شرکت تامین صنعت رامان به عنوان نمایندگی زیمنس و تامین کننده  محصولات این کمپانی می باشد، جهت دریافت مشاوره و خرید کلید هوایی و سایر محصولات زیمنس با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در ادامه به طور کامل به بررسی این محصول می پردازیم.


تعریف کلید هوایی:

کلید هوایی (Air Circuit Breaker)، یک قطع کننده مدار است که به منظور محافظت از مدار ولتاژ پایین، عمدتاً برای برق رسانی و قطع جریان بالا به کار می رود. این کلیدها به عنوان کلید اصلی در کارخانه ها و ساختمان ها استفاده می شوند و امکان اتصال انواع لوازم جانبی با توجه به هدف وجود دارد.

انواع کلید هوایی:

کلیدهای اتوماتیک زیمنس که به عنوان قطع کننده اتوماتیک فشار ضعیف تولیده شده اند و جریان آمپر آنها بین 630 تا 6300 آمپر است. کلیدهای هوایی زیمنس دارای 3 پل برای سه ورودی فاز و 4 پل که دارای سه ورودی فاز و یک ترمینال نول هستند. این کلیدها از دو قسمت قدرت و الکترونیک تشکیل شده اند.

دسته بندی اصلی کلید هوایی زیمنس :

  • کلید هوایی 3WL
  • کلید هوایی 3WT
  • کلید هوایی 3WA

 

کلید هوایی چگونه کار می کند؟

دستگاه های حفاظت الکتریکی هستند که با کنتاکت های خود در هوای آزاد کار می کنند و برای حفاظت از اتصال کوتاه و جریان اضافه تا 15 کیلو ولت با آمپری بین 800 آمپر تا 10 کیلو آمپر استفاده می شود این کلیدها معمولاً در برنامه های ولتاژ پایین زیر 450 ولت استفاده می شوند.

 

اصل عملکرد کلید هوایی:

اصل کار کلید اتوماتیک هوایی نسبتاً متفاوت از انواع دیگر کلیدها است. هدف اصلی آن جلوگیری از برقراری مجدد قوس پس از جریان صفر است که در آن فاصله تماس در برابر ولتاژ بازیابی سیستم مقاومت می کند.

کلید هوایی این کار را یکسان انجام می دهد، اما به روشی متفاوت. در هنگام قطع قوس، به جای ولتاژ تغذیه، ولتاژ قوس ایجاد می کند. ولتاژ قوس به عنوان حداقل ولتاژ مورد نیاز برای حفظ قوس تعریف می شود.

قطع کننده مدار، ولتاژ را به سه روش مختلف افزایش می دهد:

  • ولتاژ قوس را می توان با خنک کردن پلاسمای قوس افزایش داد. به محض اینکه دمای حرکت پلاسمای قوس ذره در پلاسمای قوس کاهش یابد، گرادیان ولتاژ بیشتری برای حفظ قوس مورد نیاز خواهد بود.
  • با تقسیم قوس به تعدادی سری، ولتاژ قوس افزایش می یابد.
  • ولتاژ قوس را می توان با طولانی کردن مسیر قوس افزایش داد. به محض افزایش طول مسیر قوس، مسیر مقاومت افزایش می یابد و ولتاژ قوس بیشتری در مسیر قوس اعمال می شود، بنابراین ولتاژ قوس افزایش می یابد.

انواع کلید اتوماتیک:

همان طور که جریان یک مسیر مقاومتی کم موازی را از طریق تماس قوس الکتریکی دریافت می کند.

  1. Plain Break : کلیدهای Plain Break ساده ترین شکل کلیدهای هوایی هستند. نقاط اصلی تماس به شکل دو شاخ ساخته می شوند. قوس این کلیدهای مدار از یک نوک به نوک دیگر امتداد دارد.
  2. Magnetic Blowout: این کلید در ظرفیت ولتاژ تا 11 کیلو ولت استفاده می شود. گسترش قوس می تواند توسط میدان مغناطیسی ایجاد شده به وسیله جریان در سیم پیچ های فوران ایجاد شود.
  3. Air Chute Air Break: در این نوع کلید کنتاکت های اصلی معمولا از مس تشکیل شده و جریان را در موقعیت های بسته هدایت می کنند. این کلیدها دارای مقاومت تماسی پایینی هستند و روکش نقره ای دارند. کنتاکت های قوسی جامد، مقاوم در برابر حرارت و از آلیاژ مس ساخته شده اند.
Click to rate this post!
[Total: 7 Average: 5]

مطالب مرتبط

5 نظر در “کلید هوایی زیمنس

  1. Hello to every , as I am genuinely keen of reading this
    website’s post to be updated on a regular basis. It carries pleasant
    stuff.

    1. ramanco گفت:

      Hello, thank you for your attention.
      Yes, it will definitely be checked and updated.

  2. ramanco گفت:

    Hello!
    Thank you very much for your attention

  3. Ӏ love іt muϲһ moгe than I ᴡould. It’s a beautiful products.

    1. ramanco گفت:

      Hello!
      Thank you very much for your attention

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *