ابزار دقیق

انواع پوزیشنر شیر کنترل

positioner

تعریف پوزیشنر، نحوه عملکرد و زمان استفاده از آنها

انواع پوزیشنر شیر کنترل دارای سه قسمت اصلی هستند:

  • بدنه
  • محرک
  • پوزیشنر

در این مقاله انواع مختلف پوزیشنر شیر کنترل توضیح داده شده است. ما به نحوه کار آنها و همچنین کاربردها ، مزایا و معایب آنها خواهیم پرداخت.

 

 

پوزیشنر شیر کنترل چیست؟

موقعیت یاب های شیر کنترل سیگنال های موجود در سیستم کنترل را برای ارسال فشار مناسب به محرک ترجمه می کنند. به طور خلاصه ، پوزیشنر به محرکی می گویند که سوپاپ را بر اساس داده های ورودی به موقعیت خاصی منتقل کند و امکان کنترل از راه دور و دیجیتال این دستگاه مکانیکی را فراهم کند.

انواع پوزیشنر شیر کنترل

پوزیشنر انواع مختلفی دارند. موقعیت یاب های شیر کنترل پنوماتیک از سیگنال ورودی پنوماتیک برای ارسال فشار برای باز یا بسته شدن شیر استفاده می کنند. دیگران از سیگنال های آنالوگ برای انجام همان کار استفاده می کنند. موقعیت یاب های شیر کنترل هوشمند حتی می توانند سیگنال های آنالوگ را به دیجیتال تغییر دهند تا شیرهای شما را کنترل کنند.

پوزیشنر شیر کنترل پنوماتیک

پوزیشنرها از سیستم فلپر / نازل استفاده می کنند. آنها به هوای فشرده نیاز دارند تا همه چیز به درستی کار کند و از سیگنال 3-15 پوند بر اینچ مربع برای دریافت داده ها از کنترل کننده استفاده کنند.

ورودی بسته به سیگنال به شکم می دهد که منبسط یا فشرده شود. دمنده مجموعه فلپر و پرتویی را که بازخورد ساقه سوپاپ را از طریق بادامک اندازه گیری می کند ، حرکت می دهد.

در تمام این حرکت ، فلپر از نازل نزدیکتر یا بیشتر حرکت می کند. بنابراین رله باعث افزایش یا کاهش خروجی هوا به محرک سوپاپ می شود. وقتی ساقه سوپاپ حرکت می کند ، بازخورد را از طریق پرتو ارسال می کند. سپس خروجی هوا کاهش می یابد یا دوباره افزایش می یابد ، تا شیر را به درستی بر اساس سیگنال ورودی قرار دهید.

پوزیشنر شیر کنترل الکترو پنوماتیک

اصل کار پوزیشنر شیر کنترل الکتروپنوماتیک شبیه پوزیشنر شیر ​​کنترل پنوماتیک است. اما به جای سیگنال پنوماتیک ، شما یک سیگنال آنالوگ دریافت می کنید ، معمولاً 4-20 میلی آمپر.

سیگنال بر اساس سیگنال الکتریکی اعمال شده بر روی یک سیم پیچ ، یک نیروی الکتریکی (EMF) ایجاد می کند. این نیرو ، فلپر را حرکت داده و هوا را به محرک سوپاپ کم یا زیاد می کند. همچنین از ساقه سوپاپ و موقعیت یاب بازخورد دارید تا در صورت نیاز ، خروجی را به محرک سوپاپ کاهش یا افزایش دهید.

پوزیشنر شیر کنترل هوشمند:

پوزیشنرهای شیر هوشمند مزایای زیادی را برای کاربر نهایی به ارمغان می آورد. آنها انعطاف پذیری بیشتری برای تنظیمات فراهم می کنند ، به علاوه دستیابی به موارد تشخیص را آسان می کنند. و این تشخیص ها می توانند عمر سوپاپ شما را افزایش دهند ، تعمیر و نگهداری و توقف برنامه ریزی نشده را کاهش دهند.

لذا شما انواع مختلفی از اصول کار را دارید که بسته به فروشنده متفاوت است. بنابراین می توانید موقعیت یاب های اثر هال ، دستگاه هایی با پتانسیومتر و موارد دیگر را پیدا کنید. نکته قابل توجه این است که موقعیت یاب های هوشمند از قدرت حلقه استفاده می کنند و تعداد کمی از پروتکل های زمینه را برای انتخاب شما ارائه می دهند.

 

 

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *